23 oktober 2009

Flygande start, men moderata NA-konds senare 21.10

21.10: Lovande start med en del US-stationer hyfsat redan 2150 UTC (kvällen 20.10 alltså) bl a hördes WJDA-1300 med religiöst på portugisiska. Men inget daytimer-"napp", kollade nog fel frekvenser och därtill uteblev det riktiga lyftet på signalerna. Blev snarare tvärtom tyckte jag och efter en dryg timme lät jag IQ:n ensam sköta bevakningen. När jag vaknade igen vid 0430 var det hyfsade signaler, lite blandat med både östliga, US-prärie och de vanligaste VK:arna. Kollade sedan lite då och då framtill jag skulle åka till jobbet vid 0715 utan att hitta något anmärkningsvärt, då upptäckte jag sport på 1560 med vådlig signal, jodå det var "15-60 The Game", KGOW-TX! Tydligen på dageffekt och Disney hade inte en chans. Timer-inspelning visade att den hördes fortfarande 1½ timme senare.

Inga kommentarer: