09 oktober 2009

Fina förnatts konditioner mot NA och peruanska cumbias på morgonen 5.10

5.10: Medan jag jobbade med Dis 11-09 på söndagskvällen lät jag SDR-IQ:n spela in, tyvärr kom jag inte på att starta den förrän ca 2240 UTC och redan då var det bra fart på många ÖK-USA. De vanligaste med enorma styrkor (WEGP, WDEA, WWKB, WWZN m fl), kanske läge för daytimers om man bara hade varit aktivare och jagat runt samt kanske startat lite tidgare. Innan jag kojade gjordes ett svep vid 23-tiden och bl a noterades då WNSW-1430 med bra ID. Ordentligt djup på signalerna tycktes det med ett flertal stationer på varje frekvens. Vaknade igen strax före 0130 och lite tamare verkade det nu, men bytte frekvensintervall på inspelningen i alla fall. Snabbkoll senare visar att NA-signalerna dalade dramatiskt strax före 02. Mot morgonsidan klev jag upp ca 0415 och då var det i princip endast LA som hördes. Men fina styrkor, bl a hördes peruanen La Nueva Q FM-1360 som aldrig förr med härliga cumbias. Efter 0530 hade bruset slukat det mest i signalväg. Ser med spänning fram emot att vittja trålen från förnatten.

Inga kommentarer: