09 oktober 2009

Fina konds, men SDR-sjabbel.... 7.10

7.10: Bra NA-signaler konstaterade jag när Distance-redigeringen var klar vid ca 2300 UTC och satte igång IQ:n för inspelning (trodde jag!). Var sedan upp en sväng ett par timmar senare och konstaterade att för första gången i höst "drog" prärieantennen som den borde. För trött för att lyssna dock så IQ:n fick fortsätta sitt jobb (trodde jag!). Vaknade sedan vid 0430-tiden och bra skjuts i signalerna fortfarande, så började ratta runt med NRD:n. Hörde country under WBBR/KFAN på 1130 så jag flyttade IQ:n dit, men fortfarande upptäckte jag inte att jag missat markera "RF Data to Wave file" i SpectraVue.... Inte förrän 45 min senare upptäckte jag att röda R-ikonen (Record) i SV saknades! Jag hade alltså kört i lyssningsläge hela natten. Synd! Men en liten tröst blev i alla fall att jag fick ID på countrystationen på 1130, KWKH Shreveport LA var det alltså. Lite av en "önske"-station som jagats i många många år.... För kanske första gången i höst höll signalerna ut en bra stund efter soluppgången och åtminstone till en bit efter 07 UTC.

Inga kommentarer: