26 september 2009

Ännu en natt med många NA, men... 25.9

25.9: När jag började lyssna ca 2320 UTC var det ganska skiftande signaler till att börja med; på många frekvenser var det en röra av SS och EE huller om buller med korta toppar för respektive = nästan omöjligt att pricka in ID de sekunder stationerna var läsbara, men samtidigt ganska spännande. Efter 01 blev det mera renodlat NA, men fortfarande en röra av flera stationer på varje frekvens och så dessa evinnerliga sportsändningar på var och varannan frekvens..... Specialbevakade vissa frekvenser, t ex 1380 där jag ännu en gång troligen misslyckades med få något ID på den CC-talande stationen (= WKDM?). Tyckte signalerna "stagnerade" och sov därför ett par timmar. När jag vaknade igen, ca 0315, var det en del västligare NA också, men tyckte inte jag hittade något direkt nytt och strax före 04 började det komma en hel del LA och NA-stationerna försvann. Höll ut till strax efter 0430, då hade bruset slukat det mesta. Sammanfattningsvis; en natt som började spännande men mynnade ut i, - ingenting. Återstår att se om några inspelningar eventuellt kan få mig att ändra uppfattning?

Inga kommentarer: