29 november 2009

Småtrevlig präriemorgon och förmiddag 14.11

14.11: Ingen aktiv lyssning på kvällen 13.11 - alldeles ohyggligt många tipsbidrag till Distance 14-09 att bearbeta ...... Spelade in lite, men verkade inte vara någon höjdarkväll? När jag vaknade på morgonen strax före 0600 UTC var det emellertid ganska bra fart; t o m "mycket bra fart mot prärien" som jag skrivit i loggboken just efter att jag började kolla. Mycket Kanada men även en del US-stationer ganska bra; typ KMON-560, KSJB-600, WTMJ-620, KBOI-670, KBUL-970, KQAQ-970, WCUB-980 för att nämna några. Och när jag passerade 680 just vid ett Coast to Coast AM break höll jag på sätta morgonkaffet i vrångstrupen; "… right here at KKOB live in Albuquerque New Mexico on Coast to Coast AM" annonserades nämligen - jag var tvungen att dubbelkolla att jag verkligen lyssnade på 680 och inte 770 ..... Visade sig förstås vara CJOB. Blev sedan egentligen bara bättre och bättre framåt förmiddagen, men fick väl inte ut speciellt mycket nytt men eftersom det var första lediga dagen på en vecka var det rätt kul att lyssna med bra signaler. Vid 09 vidtog vissa "måsten" och ett uppehåll i lyssningen gjordes till ca 1130; då var det betydligt brusigare på bandet och egentligen bara VK-dominanter som hördes.

Inga kommentarer: